Maatregelen digitale bouwevenementen

Achter de schermen bij digitale bouwevenementen

We krijgen vaak de vraag hoe werkt dat dan zo’n digitaal bouwevenement in deze tijd? Wat zijn de maatregelen bij digitale bouwevenementen? Wordt er achter de schermen ook wel echt rekening gehouden met de maatregelen? Of is het alleen maar voor de kijkers thuis en wordt er van de maatregelen voor de aanwezigen afgeweken? Zoals welbekend is het voor onze branche, de evenementenbranche, een ‘lastige’ tijd. Een tijd waarin wij als Raad & Daad evenementen snel de switch hebben gemaakt naar de digitale evenementen. Wat zijn we blij met die genomen beslissing! Op deze manier kunnen we samen met de bewoners ondanks alle maatregelen nog steeds de start bouw, hoogste punt of de oplevering vieren!

Ja! Dat doen we!

Oftewel…. wij kunnen volmondig JA! antwoorden op de vraag of wij ons houden aan de gestelden maatregelen. We doen alles op de gewenste manier, alles om er voor te zorgen dat ook onze zo geliefde branche er snel weer bovenop is en we weer samen kunnen komen. Hoe we dat dan doen?

Hieronder een overzicht van de genomen maatregelen tijdens onze digitale bouwevenementen:

1. 1,5 meter behouden
De welbekende 1,5 meter regel is in de praktijk soms toch lastiger dan gedacht. Voor de livestream plaatsen wij voor elke spreker een statafel op 1,5 meter waar men achter dient te blijven staan. Zodra je namelijk geen vastigheid hebt verschuift de 1,5 meter grens al snel. Door het plaatsen van de statafels garanderen we voldoende afstand! Achter de schermen laten we alleen de hoogst noodzakelijke toeschouwers toe. Te denken aan bijvoorbeeld iemand van de kopersbegeleiding voor het beantwoorden van de vragen en de projectleider. De communicatie afdeling kijkt vaak via de livestream samen met de bewoners mee voor het schrijven van het persbericht.

Inrichting - digitaal bouwevenement
Maatregelen digitaal bouwevenement

2. Opspelden van de microfoon
Het opspelden van de microfoon is zo’n moment waarbij contact en interactie noodzakelijk is. We vragen de tafelgasten zelf hun zender te plaatsen en hun microfoon op te spelden. De zender en de microfoon worden gedesinfecteerd en overhandigd door een technicus die voorzien is van een mondkapje. De technicus positioneert de microfoon op het laatste moment, uiteraard met gedesinfecteerde handen of een mondkap, voor het optimale geluid.

3. Officiële handeling
We spreken nu dan wel over een digitaal bouwevenement, een officiele handeling kan uiteraard niet ontbreken! Vooraf gaan wij op locatiebezoek en stemmen wij rechtstreeks met de uitvoerder af in welke status van de bouw ze zich bevinden. Welke handeling is er mogelijk? En welke taken kunnen we de tafelgasten geven om de handeling te verrichten. We schrijven een script waarin alle tafelgasten een rol krijgen. Ieder een eigen taak, op een eigen moment op eigen wijze. Alles volgens de huidige maatregelen.

Officiele digitale bouwhandeling
Rondleiding - digitaal bouwevenement

4. Rondleiding
De rondleiding op de bouwplaats wordt in petit comité opgenomen: de uitvoerder, de presentatrice en de cameraman. Meer mensen zijn hier niet bij aanwezig om de afstand te kunnen waarborgen. De presentatrice is in het bezit van een handmicrofoon waarmee ze de uitvoerder op gepaste afstand kan interviewen. Kortom niet die microfoon doorgeven en een hoop gedoe. Maar gewoon een persoon die verantwoordelijk is voor de microfoon en het geluid voor de kijkers thuis.

5. Proost moment
Een proost moment kan uiteraard niet ontbreken! De glaasjes bubbels worden met handschoentjes ingeschonken en vervolgens buiten beeld op een pilaar geplaatst. Zodra het proostmoment daar is lopen de sprekers omstebeurt naar de pilaar om hun glaasje bubbels te pakken. En ook achter de schermen wordt er uiteraard een bubbeltje meegedronken door de aanwezigen van de opdrachtgever. Feest vieren op afstand doen we immers nog steeds samen!

Overtuigd? Let’s go digital! 

Was je al overtuigd maar ben je na het lezen van onze maatregelen voor digitale bouwevenementen nog meer overtuigd om ook in deze tijden een start bouw, hoogste punt of opleveringsevenement te organiseren? Neem dan contact met ons op via onderstaande button, stuur een e-mail of bel ons. We maken graag op afstand of digitaal kennis met je!